• سه شنبه ٢٦ دی ١٤٠٢-١٥:٤٨
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٣٠٩
آقامیری در جمع شهروندان محله عبدل آباد:

حمل و نقل عمومی پایتخت متحول می شود / هم افزایی شهرداری و شهروندان با محوریت مسجد

یکصد و چهل و چهارمین نهضت ملاقات های مردمی مسجد محور عضو شورای شهر تهران حجت الاسلام آقامیری با همراهی شهردار منطقه ۱۹ در مسجد امام حسین(ع) محله عبدل آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در مسجد امام حسین(ع) محله عبدل آباد در منطقه 19 در جریان ملاقات های مردمی مسجدمحور، با بیان اینکه احیاء هویت محلات با محوریت مساجد امکان پذیر است و مساجد را می‌توان به عنوان محور اصلی پایش محلات قرار داد، افزود: نهضت دیدارهای مردمی مسجد محور از ابتدای دوره با هدف ارتقا هویت فرهنگی، احصاء و رسیدگی به مشکلات شهروندان به صورت هفتگی و مستمر در مساجد محلات برگزار می شود و معتقدیم از ظرفیت مساجد و محلات برای نهادینه کردن مطالبه‌گری در جامعه باهدف رفع مشکلات و انجام بهتر وظایف توسط مدیران استفاده شود.
رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مطالبه گری شهروندان باعث تقویت مدیریت شهری خواهد شد، از این رو ما در مجموعه شورای شهر و شهرداری از این رویکرد استقبال کرده و خواهان همراهی و هم افزایی شهرداری و شهروندان با محوریت مسجد هستیم.
سیدمحمد آقامیری با اعلام اینکه سه هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری تهران اضافه خواهد شد، تصریح کرد: قرارداد خرید این تعداد دستگاه اتوبوس منعقد شده و پیش بینی می شود تا اوایل سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران اضافه خواهد شد.
وی افزود: با بازسازی اتوبوس های در حال خدمت، سعی داریم تا تعداد اتوبوس های شهر تهران را به عدد ۱۰ هزار دستگاه برسانیم و با ایجاد زیر ساخت های لازم رغبت شهروندان را در استفاده از حمل و نقل عمومی افزایش دهیم که این مهم به کاهش میزان آلودگی هوا منجر خواهد شد.
آقامیری تصریح کرد: شهرداری تهران با حمایت دولت توانست قرار داد تهیه و خرید هزار واگن قطار شهری را عملیاتی کند و این میزان معادل بیست و سه سال ادوار گذشته شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران بوده است. 
وی تأکید کرد: با ایجاد ظرفیت‌های جدید ناوگانی به ویژه در مترو ۷۹۱ دستگاه واگن قرار بسته شد و از سال بعد وارد خدمات می‌شود و ۱۱۳ واگن ملی هم به آن اضافه می شود که بدنه ۲۱ واگن در حال تکمیل است، لذا شرایط تهران را از لحاظ حمل و نقل عمومی برای سال آینده متحول شده خواهیم دید.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: